Sunday, March 13, 2011

mee segera


assalamualaikum...
mee segera,,sedap dimakan,murah dan mudah disediakan. Tiap kali nak balik campus lepas cuti sem, mak mesti bekalkan mee segera"mi goreng" 1 kotak (40 paket). hehehe yelah, anak dara yang sorang nie suke sangat makan mee segera. Pelajar memang tak boleh nak dipisahkan dengan mee segera, makanan paling laris dan digemari ketika poket dah nazak.masa kumpul-kumpul dengan kawan, aku suka sangat masak mee. hehehe sedap makan ramai-ramai pekena dengan teh-o panas..peeeeeeeeeeergh!! nikmat yang tiada tolok bandingnya.

erm nak dijadikan cerita,  ader makcik aku nie tak suke aku makan mee segera, dia kata dapat mendatangkan penyakit sebab mee segera lama untuk proses penghadaman. so, aku pon buatlah eksprimen keatas diri aku sendiri. setelah berapa kali menjalankan eksperimen, hasil dapatan dari eksperimen tersebut , setiap kali dah makan mee segera mesti perut aku sakit.hehehe yo yo ooo jer...aku pon kurangkanlah makan mee segera, tapi tak boleh lah kalau tak makan langsung. tak sanggup aku weh..aku kenalah juga dengar nasihat makcik aku, walaupun dia bukanlah seorang doktor tapi dia banyak pengalaman. lagipun aku nie selalu je sakit, kejap-kejap masuk sepital,,ciss!! apa barang gangster tapi antibody lemah...miahahahha

dengar-dengar mee segera juga dapat menyebabkan keguguran rambut yang ekstrim. ha!! korang yang tak nak pegi buat rawatan rambut kat Yun Nam haircare...kurang-kurangkanlah membedal mee segera. Walaupun ianya sangat sedap dimakan tapi banyak jugak keburukannya...bukan setakat gugur rambut,, bagi penggemar mee segera, mereka berisiko tinggi untuk mendapat serangan jantung, strok, kerosakan buah pinggang dan kanser ( nie aper yang aku bace lah).eeeeeeeee seram kan??,,,
        erm sedapnyeeeeeeeeeeer,,,^_^

7 luahan rasamu:

aiEz said...

yup,sangat setuju dengan makcik tu..dan eksperimen yg awk jlnkn pn terbkti,hoho..mkn mee sgera xsalah tp jgn terlalu kerap cz xlok utk kshtan..^^

gadis_biasa said...

yup..tp nak abiskan mee yg bnyak tuh,,,syg klu x mkn,,dah lah ibu tercinta bli utk kiter...huhuhu

Atsuko Ichirou said...

suke mkn mee mamee kari berapi..
tapi skrg dah jrg sgt mkn..
musim final exam mmg salu tibai megi je sebab dwet dah habes..huhuu

gadis_biasa said...

hahaha..2 lah pasal...musim poket dah kering...

aiEz said...

hoho-share ngan kekwn sume,cpt sket abes..hehe..:P

gadis_biasa said...

eh mestilah..kekadang sy masak 7,,best mkn reramai...penah sekali tuh mkn dlm rice cooker jew..dah mls sngat nak amik pinggan...:p

aiEz said...

wah besh kenduri meggi..hehe.C:

Post a Comment